نیل دنری...معماری از جنس خودش
کوچک معمار بزرک:
بزرگترین مرجع مقالات ، پروژه ها و هر آنچه که از معماری باید بدانیم در صورت نیاز به هرگونه پروژه و یا مقاله در رابطه با معماری از طریق ارسال نظرات و یا شماره تلفن 09334399472 با ما در ارتباط باشید
نیل دنری...معماری از جنس خودش
نوشته شده در دو شنبه 26 دی 1390
بازدید : 927
نویسنده : امین آرائی

گشت و گذار در فضای مجازی، موجب شده است که بتوانیم با معماران سایر نقاط جهان و کارهای آنها آشنا شویم و صد البته چیزهای فراوانی بیاموزیم، رویکردهای متفاوتی را مشاهده کنیم و... با "نیل دنری" آمریکایی و کارهایش، یکی دو سالی است که بواسطه همین دنیای مجازی آشنا شده­ام. کارهای او به نظر من دارای جذابیت خاصی است، به زبان خودمانی "دنری" است، از جنس اوست و متفاوت، یعنی "رم کولهاسی"، "حدیدی" یا ...، شبیه هیچ کس نیست، تکنولوژی در معماری او هست ولی معماریش "فاستری" نیست، رد پای سایر بزرگان در کار او وجود ندارد. او در اسلوب و چارچوب خاص خود کار می­کند، گاهی کارهای او رنگ و بوی طراحی صنعتی می­دهد. بیشتر اوقات، سطح و پوسته­های یکدست و سفید او حجم شیشه­ای را در بر می­گیرند، دتایل­ها، به ظرافت خاصی اجرا می­گردند، گوشه­های نرم و زوایایی که هیچگاه 90 درجه نمی­شوند، در کار او به چشم می­خورند.

[تصویر: Neildenari.jpg]

و اما درباره او، "نیل دنری" در شهر Fort Worth تگزاس به دنیا آمد و در دانشگاه هوستون و هاروارد تحصیل نمود. پس از فارغ­التحصیلی در سال 1982 به پاریس رفت و به عنوان انترن درقسمت هلی­کوپترسازی Airbus مشغول به کار شد.

او در سال 1983 به آمریکا بازگشت و با تجارب فنی و دانشگاهی که بدست آورده بود، در گروه معماری "جیمز استوارت پلشک، James Stewart Polshek & Partners" جای گرفت. در سن 29 سالگی به عنوان جوانترین عضو تیم 40 نفری معماران زیر 40 سال، به همراه آنها در نمایشگاه شرکت نمود و کارهای خلاقانه­اش را به معرض دید عموم گذاشت. هشت طراحی او توسط بزرگترین موزه­ها خریداری شد، اولین طرح او توسط موزه Cooper Hewitt به سال 1986 خریداری گشت. پس از آن موزه هنرهای مدرن نیویورک، Moma سانفرانسیسکو، موزه هنر Denver، کلکسیون Heinz-Carnegie پیتزبورگ، مرکز FRAC فرانسه و موزه هنرهای مدرن سیدنی، کارهای او را در خود جای دادند. "نیل دنری"، در سال 1988 به لوس­آنجلس تغییر مکان داد و دفتر کاری خود به نام Cor-Tex Architecture را بنیان نهاد که بعدها به سال 1998 به نام کنونی آن NMAD.INC بدل گشت.
پیشتر و به سال 1980 او توانسته بود در مسابقه مرکز بین­المللی توکیو، مقام سوم را کسب نماید و این امر باعث گشت تا زمینه همکاری او با کشور ژاپن همراه گردد. اکنون حدود 18 سال است "دنری"، در ژاپن نیز فعالیت می­کند. او در سال 1990 به دانشگاه تکنولوژی Shibaura دعوت شد و در آنجا تدریس نموده و 8 ماه در توکیو زندگی کرد. اولین پروژه او به سال 1996 در ژاپن ساخته شد.
پس از این پروژه، او مراکز مالی و بانک­های Mitsubishi را طراحی نمود. " نیل دنری" به عنوان یک مدرس از سال 1986 مشغول به کار شده است. بین سال­های 2001-1997رئیس دانشکده معماری کالیفرنیای جنوبی بوده است و همکنون استاد دانشگاه معماری UCLA، Colombia،UT Arlington و استاد مدعو دانشگاه Berkley و Princeton می­باشد.

[تصویر: Neildenari1.jpg]

[تصویر: Neildenari2.jpg]


[تصویر: Neildenari3.jpg]

[تصویر: Neildenari4.jpg]

[تصویر: Neildenari5.jpg]
[تصویر: Neildenari6.jpg]


:: موضوعات مرتبط: مشاهیر معماری , ,
:: برچسب‌ها: معماری , مشاهید معماری ,



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: